poniedziałek, 10 marca 2014

Tomasz Czerwiński - mistrz pirografii

TOMASZ CZERWIŃSKI ARTYSTA WSPÓŁPRACUJĄCA Z GALERIĄ SZTUKI BE ART
www.be-art.pl
https://www.facebook.com/galeriasztukibeart?fref=ts

Urodził się 4 stycznia 1979 roku w Inowrocławiu. Z zawodu jest spawaczem. Choć dorastał w rodzinie robotniczej - sztuka interesowała go od zawsze. Przyroda była jego natchnieniem, zaczął więc szukać. Przed Wami Tomasz Czerwiński i jego dzieła.







Podczas rozmów z artystami na jednej z wystaw dotarło do niego co jest tym, czego szuka. Była to wystawa pirografi ale przez przypadek zabrał wówczas ze sobą swoją pierwszą pracę z naczyń. I to ona miała największe zainteresowanie.

Przypadek, los? Nie wiem. Wiem tylko. że to wtedy zostałem pchnięty w tym kieruku. - mówi Czerwiński. 

W latach 1994-1997 uczęszczał do Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Inowrocławiu gdzie zdobył zawód ślusarz-spawacz. W latach 2010-2012 uczęszczał do Prywatnego Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego w Janikowie. Zaczął wówczas bliżej interesować się materiałem jakim jest drewno. Prowadzi działalność gospodarczą związaną ze swoimi zainteresowaniami - pirografią oraz toczeniem artystycznym. Jestem tzw. samoukiem.

- Moja przygoda z drewnem zaczęła się od techniki zdobienia drewna zwanej pirografią. Zacząłem uczyć się wypalania postaci, portretów oraz tego, co lubię najbardziej -  zwierząt. Stosuję również pirografię do grawerowania różnego rodzaju napisów. Kolejnym krokiem w kierunku materii drewna było opanowanie sztuki toczenia artystycznego. Również tej sztuki nauczyłem się sam.Z czasem zacząłem łączyć pirografię z toczeniem. Staram się aby moje prace były jak najbardziej naturalne. Nie szukam drewna idealnego, gładkiego. Dla mnie piękno to pęknięcia, skazy, zniekształcenia. Bo to jest moim zdaniem prawdziwe w drewnie. Wykańczam drewno tylko w sposób naturalny tzn. używam do tego celu wosku pszczelego lub parafiny płynnej. Szukam w drewnie ''życia po śmierci. - dodaje artysta. 

Aby zobaczyć jak powstaje takie dzieło, wejdź na: http://www.youtube.com/attribution_link?u=%2Fwatch%3Fv%3DflnExT0CCYM%26feature%3Dshare&a=ZuPn3npD_ytB8jnL6CDCJA

Prace artysty do dostania na stronie galerii Be-Art exclusive www.be-art.pl






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz