poniedziałek, 27 października 2014

Anna Wieczerniak- mistrzyni spokoju



Internetowa galeria sztuki BE-ART exclsusive prezentuje :

Anna Wieczerniak- mistrzyni spokoju



Stagnacja, bezruch często postrzegane są w sztuce jako skostnienie. Odwzorowanie

natury- jako odtwórczość, a nie twórczość. Ale nie w pracach Anny Wieczerniak-
artystki, która jak mało kto, potrafi wprowadzić odbiorcę w nastrój całkowitego

wyciszenia...

 "Sztuka jest dla mnie stanem duszy. A dusza jest święta!"- powiedział jeden z

najwybitniejszych artystów XX wieku, który po dziś dzień ma ogromny wpływ na

współczesnych twórców.

Podobną zasadę wyznaje Anna Wieczerniak-urodzona w 1982 roku w Siemianowicach

Śląskich, absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Katowicach oraz

Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach ( dyplom w 2007 roku).

Wybór ścieżki życiowej Anny Wieczerniak nie był jednak wcale taki oczywisty:

"Na pewno nie można powiedzieć, że zamiłowanie do sztuki „wyssałam z mlekiem

matki”. Moi rodzice oboje są inżynierami, mama uczy matematyki w szkole ponad

gimnazjalnej. Może to zamiłowanie przejęłam w genach od wcześniejszego pokolenia

– dziadek jest muzykiem (grał w WOSPR), wujek (brat drugiego dziadka) studiował

na Akademii Sztuk Pięknych w Dreźnie. Zawsze interesowała mnie historia sztuki.

Na lekcjach plastyki z zaciekawieniem słuchałam historii o sztuce, zawsze też lubiłam

wszelkiego rodzaju zajęcia manualne. Kiedy rodzice to zauważyli, zapisali mnie na

dodatkowe zajęcia w Siemianowickiej pracowni plastycznej „Okienko”. Pani Dorotka

prowadząca zajęcia zachęciła mnie do zdawania do liceum plastycznego i tak z

biegiem czasu moje zainteresowanie sztuką się pogłębiało."- wyznała w jednym z

wywiadów.

Zainteresowania artystki oscylują wokół takich technik jak malarstwo olejne,

akrylem oraz akwarelowe. Jednak plastyczka zajmuje się również fotografią,

grafiką i rysunkiem. Ale nie wybrana technika jest w pracach Anny Wieczerniak

najistotniejsza. O wiele bardziej frapująca jest tu tematyka obrazów czy fotografii.

Dla Anny Wieczerniak najważniejsza jest bowiem natura i zespolone z nią działania

człowieka. Skąpane w morskiej pianie falochrony ("Nad morzem"), uśpiona plaża

("Nad morzem 2"), osnuty mgłą drogowskaz czy odpoczywający kuter morski ("W

słońcu"), idealnie komponują się z naturalnym krajobrazem, obecnym w pracach

plastyczki nie jako tło, lecz na równorzędnym polu .

 Artystka podkreśla jednak, że, choć jej obrazy są inspiracją z natury, nie imitują jej,

nie kopiują:

"Przetwarzam widziane obrazy, starając się uchwycić to, co dla mnie istotne. Dla

niektórych moje obrazy mogą być obrazami „z natury”, rejestrującymi rzeczywistość,

która nas otacza, ale dla wielu są to metafory odnoszące się do stanu ducha, do

pewnych wydarzeń w naszym życiu, mogą mieć wiele znaczeń."

Sens prac Anny Wieczerniak jest przejrzysty, jasny i, co zdarza się we współczesnej

sztuce niezwykle rzadko, nie tylko odzwierciedla stan ducha artystki, lecz także

wywołuje w odbiorcy analogiczne odczucia. - Obok prac artystki trudno przejść

obojętnie. Bijący z nich spokój, harmonia i idealne proporcje, niosą tonącemu

w informatycznym chaosie odbiorcy wytchnienie i ukojenie. - dodaje Lidia Bąk,

właścicielka galerii sztuki BE-ART exclusive.

Jak to możliwe? Być może dzieje się tak za sprawą życiowych doświadczeń artystki,

które wciąż się pogłębiają, prowokują do dalszych poszukiwań:

"Poświęciłam się macierzyństwu (mam dwóch synów), prowadziłam również własną

działalność, robiłam również zdjęcia, pracowałam w domu kultury prowadząc zajęcia

z dziećmi, a także uczyłam w szkołach (zarówno w liceum plastycznym, jak i w

podstawówce i gimnazjum). Można powiedzieć, że do swojej twórczości teraz wracam.

Jednak nie żałuję tego odejścia. Bez tych doświadczeń nie byłabym tą samą osobą."-

podkreśla artystka.

Prace Anny Wieczerniak można było oglądać na kilku wystawach organizowanych

m.in. w Katowicach.

Jednak od niedawna zarówno obrazy jak i fotografię artystki można obejrzeć, a także

zakupić, na stronie internetowej galerii sztuki BE-ART exclusive. Galeria, która

promuje ciekawych współczesnych artystów polskich, zapewnia Annie Wieczerniak

dostępność do szerszego niż dotychczas grona odbiorców, a miłośnikom sztuki

umożliwia kontakt z pracami na najwyższym artystycznym poziomie. Warto więc

poznać magiczny i pełen spokoju świat wykreowany przez Annę Wieczerniak.

I.D.MEDIA










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz