środa, 7 stycznia 2015

Książka „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” – nowe spojrzenie na rynek eventowy

Za tydzień ukaże się pierwsze rozbudowane kompendium na temat polskiego rynku eventowego. Premiera książki „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” autorstwa Krzysztofa Celucha odbędzie się 15 stycznia.

„Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” stanowi z jednej strony kompendium dotyczące historii i rozwoju branży organizatorów kongresów, konferencji, wydarzeń korporacyjnych, podróży motywacyjnych (określanej jako przemysł spotkań) w Polsce, z drugiej proponuje nowe spojrzenie na teorię związaną z systematyzacją tego sektora.

W publikacji znajdą się zatem teoretyczne podstawy przemysłu spotkań, pojęcia i terminy, międzynarodowy rys, na tle którego opisany jest proces tworzenia się i rozwoju rodzimej branży po roku 1989. Jak informuje autor, książka jest wynikiem obserwacji dynamicznie zmieniającego się rynku, na którym podmioty związane z organizacją spotkań odgrywają od 25 lat coraz istotniejszą rolę.

Opisany w publikacji sektor spotkań, związany z wieloma dziedzinami – m.in. turystyką, marketingiem, zarządzaniem, psychologią – i łączący w sobie te dyscypliny, stanowi zbiór różnorodnych usług i celów. Ta różnorodność dawała ekspertom, naukowcom wreszcie praktykom zrzeszonym w międzynarodowych organizacjach, możliwość wielu interpretacji i teorii w opisie kształtu rynku. „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” – jak podkreśla autor – proponuje nowatorskie spojrzenie na przemysł spotkań, z perspektywy celów, które wyraźnie zmierzają do osiągnięcia zaplanowanych zmian w trzech grupach – wiedzy, produkcie i motywacji. Autor analizuje zarówno zależności zachodzące na rynku wymiany usług, jaki i merytoryczną i biznesową ich wartość z perspektywy proponowanego nowego spojrzenia. Przedstawia studia przypadków konkretnych realizacji w każdej opisanej grupie wydarzeń.

W książce zaprezentowana jest także analiza efektywności spotkań, ich wartości oraz metodologia obliczania zwrotu z inwestycji w spotkania.

Autor wskazuje także istotne zadania, jakie stoją zarówno przed branżą, jak i coraz liczniej reprezentowanym środowiskiem akademickim specjalizującym się w tej dziedzinie. Jednym z wyzwań jest stworzenia rachunku satelitarnego dla przemysłu spotkań, dzięki któremu zostałaby ukazana wartość ekonomiczna tego sektora w długofalowej perspektywie.

W założeniu książka przeznaczona jest zarówno dla specjalistów, jak i tych, którzy nie są związani z przemysłem spotkań.

– Autorski podział branży spotkań, szczegółowa analiza w oparciu o kilkadziesiąt kluczowych polskich realizacji to magnes, którym chciałbym zachęcić potencjalnych czytelników – podsumowuje Krzysztof Celuch.

Premiera książki „Przemysł spotkań. Wiedza, produkt, motywacja” orz spotkanie z autorem odbędzie się 15 stycznia w warszawskim Pin-Up Studio. Partnerem strategicznym i organizatorem wydarzenia jest agencja marketingu zintegrowanego Mea Group.

Premierę współorganizują Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie oraz platforma branży eventowej MeetingPlanner.pl.



2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka, jestem ciekawy, czy autor realizował wszystko sam, czy raczej korzystał z pomocy osób trzecich. Wydaje mi się, że nie da się napisać takiej pracy bez wsparcia.

    ________________________________________________
    http://www.podatnik.info/program_do_pit/ - rozlicz PIT już teraz!

    OdpowiedzUsuń